söndag 23 november 2008

Tema textil

Hej på er!

Hoppas att er helg har varit bra å full av pyssel å julförberedande aktiviteter :)

Ja håller på å grejar för fullt. Idag blir det å spika ihop en låda som ska agera adventsljusstake. Låter ju verkligen supersnyggt men lugna, ni ska få se när den är färdig. Sen blir de å gräva fram mer mossa under snön som ska användas till kransar å annat pyssel. Lagret hemma räckte inte :)
Frukten ligger på tork framför kaminen å de ä mysfaktor hög här hemma..

Nästa vecka kommer bli så mysig!! De ska bakas pepparkakor, inköpas glögg, pysslas, hämta granris till trappen, hämta utegran, pyntas... Ja ni vet ju själva vad som ska göras :)

Idag blir det lite bilder på vad ja lyckades sy av tyget vi köpte. Har inte hunnit färdigt allt än men mamma behövde sin symaskin. Den ska ja få ärva när mamma köper en ny har jag bestämt. :)


Ett litet hjärta som hänger i nyckeln till linneskåpet. Det rosa ska nu bytas ut :)






De nya kuddarna till soffan, fler ska produceras :)


En mycket avancerad kökshandduk..

Å så måste ja bara visa er en bild som ja tog igår när vi tände lyktan vid trappen. Så vintrig tycker ja! Å kom just på att vattenkannan passar jättebra in... Snacka om vinterpryl.. ;)



Ha nu en fortsatt skön helg!!
KRAM

28 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Du är ju bara helt otrolligt duktig:)
Ja, nästa vecka blir mysig! Ser verkligen fram emot altl som ska pysslas med då.
Kram Llalis

goooooood girl sa...

i like your blog......

Västbacken sa...

Vilka fina kuddar :)
/Lotta

annashusidingtuna sa...

vad du är duktig på att sy!
Jag ser också fram emot nästa vecka och allt pyssel som det innebär.
Kram Anna

Vit Gladiolus sa...

Ja tänk vad härligt att pyssla till veckan! Fina kuddar!!!
Kram

Träningsvärk Med Jeanette sa...

vad fina grejer du sytt. Kuddarna var superfina!!
Installationen på trappen ser såå mysig ut. För övrigt har jag oxå min vattenkanna ute, med granris i Haha!
Kram Jeanette

K sa...

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅH VILKA FIIINFINA KUDDAR exakt min smak, du tröttnar på dom snart va, så kan du skicka dom t mej hehehehe
dom va såå fina, känner igen tyget,ikea va? ;D en av de få fina tygerna de har nuförtiden !
Sååå avis e jag nu ;D kramisar till dej /K

Syster vit sa...

Tycker jag känner igen det ena tyget, jag har sytt en kudde av det..tycker det är jättesnyggt. Det funkar ju utmärkt till julkudde också...köpte mitt på Ikea. Kram Liselott.

Mjuka sa...

Så vackra kuddar du gjort!! Så mysig och juliga
kramar M

In my house sa...

ÅÅåååå, jaaa va kul de ä att pyssla och dona,,,, har du julmusik i bakgrunden *hehe* jag ska dona lite varje dag nu i veckan, så att man hinner allt som man vill..... finns ju endel gottigheter som ska bakas,,,, de ä så synd, de låter sååå gott med glögg, men jag kan verkligen inte lära mig att tycka om de,,, synd!!!

- Vi ha vatt på loppisen i Moheda,,,, där har du säkert vatt många gånger, eller???? ha de gottit och natti natti j

In my house sa...

Pssssssttt,,, glömde, superfina saker du har sytt och gjort, mmmmm!

Unknown sa...

Åh så vackra kuddar och så fin julstämmning allt har!!
Tack så mycket min vän för alla tipsen angående min studiemotivation! Jag ska verkligen prova, pauser är en sån där grej som jag vet är bra men hmprf... de får ju inte bli för långa, hihi
Kram Petra

Gårdsromantik sa...

Ja nu får man ta fram värsta skyffeln om man skall ha sig lite mossa - här är rejäl snöstorm!

Vilka underbara kuddar du sytt - så härligt med färgsprakande rött!

Kram Maud

Hannis sa...

Vilken fin bild från din trappa!!
Mysigt!
Duktiga du som pysslar och syr.

Kram Hannis

Gårdsromantik sa...

KLart du kan länka - jag har dig på min bloggkoll!

Kram Maud

Skomakartummen sa...

Man kanske skulle ta fram vattenkannan igen... det var såå fint. Tog fram adventljustakarna i helgen och tände dem... hmmm... undrar vad grannarna säger. Kram sari

Vitt är vackert sa...

Å så mysigt!! Å va duktig du är på att sy!!!! Vilka fina fina kuddar!!
Ja, Visst är det en mysig tid nu innan jul!!

Ha det bra!'

Kram Ellinor

Eva sa...

Vilket tjusigt arragemang på det nedersta kortet. Vinterhärligt.

Kristin sa...

Hejsan! Vad roligt att du skrev en kommentar hos mig så att jag "hittade" dig! :-)

Jag såg att du hade mig i länklistan, det tackar jag för, och jag vill gärna lägga upp din blogg på i min lista + bloggkoll, hoppas det går bra.

Jättefina kuddar! Jag önskar jag också kunde sy utan alltför mycket svordomar, men jag har inte lyckats så bra än... ;-)

kram från Kristin

♥ Fyra årstider sa...

Å, vilken söt blogg med färger, saker som jag gillar...lägger dig på bloggkoll så jag kan fäölja dina inlägg.
Kram Lotta

Livet är Underbart sa...

Hej. Såg att du är med och tävlar hos mig. Önskar lycka till och en fortsatt trevlig vecka. kram

Malmkakan sa...

Vilken energi du har.Bonar och gör sååå fint inför 1:a advent. Superfina kuddar...
Kram, Cecilia

n o r d i n g å r d e n sa...

Mycket tilltalande och vacker vinterbild! Mari.

Stina sa...

Vad fint du gör.:-)

Inspiration i vitt sa...

Vad duktig du är på att sy, jättefint vet du.
Att mysa till det ute är så roligt, ditt pynt ute var jättefint.
Kram på dig/Ingela.

MiaMaria sa...

Hej!

Vilka härliga bilder på pyssel och adventsfint.....

HA´en fortsatt bra vecka!
MiaMaria

Ann-Catrin sa...

Ohh kan du 8inte smitta ner mig med din energi.. du är ju såå duktig.

Underbara kuddar

och oj vad fint det blev där på trapen!!

Tack för fin inspiration
kramar
A-C

Designe sa...

Åh va fint du har gjort!..både ute och inne! Jag gillar verkligen de där rödvita tygerna, jag har det storrutiga själv som duk!..även i blåvitrutigt!
Kram :)