torsdag 6 november 2008

Kan det bli jul snart?

Godmorgon på er!
ååh vad det kliar i mina pysselfingrar, längtar så efter att få pynta huset i sin julskrud :)
får lägga band på mej för att inte redan nu ta fram adventsljusstakar, julkransar, och allt annat smått och gott!

Känner ni igen er!?

Fast jag har smygstartat lite, lite.. Köpte 4 små zinkhjärtan och lånade barnens vattenfärger å förberedde adventsljusstaken lite :) ska nu bara hitta någon gammal bakform eller liknande. Tänkte sätta ljusen i denna å pynta med mossa å lite annat. Men mossan får va kvar i skogen ett tag till :)

Hallen har också fått lite julkänsla med hjälp av en ljusslinga som inhandlades förra veckan. Å den kunde ja inte vänta med :)

Ha nu en skön dag!

Kram Ellen






8 kommentarer:

nettans lantliga hem sa...

Jag längtar också till julen, vad fint du gjort på ljusen
Ha de bra!
Kram nettan

"M" sa...

Oja jag längtar efter snö och julkänsla så jag går åt....hihi

Gårdsromantik sa...

Så mysigt!
De där ljusen var så fina!

Kram Maud

Vitt och blandat sa...

Hej - vad glad jag blev att du skrev en liten kommentar så jag vet att du hälsar på =) Vet du vad, jag känner precis som du - jag vill OXÅ pynta NU!!! =) Vad fina zinkhjärtan, var har du köpt dom?

Kramar/Anneli

lottens vita och gröna sa...

oh välkommen elin till varm blogggemenskap! känner igen mig med, smygbörjar julen lite här och där vad fint det blev med zinkhjärtanen!
tack för din goa hälsning!
varmkram lotten

Malin - I min trädgård sa...

Ska bli roligt att se vad som kommer framöver på din nya blogg :).

Kram M

Lallis - liv och leverne sa...

Vad snygg ljusslingan var runt spegeln:)
Och vilken fin blogg du har!
Kram Lallis

Millas hem sa...

Enkelt och snyggt med ljusen!
Kram C