tisdag 18 november 2008

Hyacinter å mossa

Hej på er!

Ja då var man ett år äldre. Känns bara bra! har inte fått några paket än men kommer väl hoppas ja.... :)

Idag har jag pysslat för fullt! Igår köpte jag några hyacinter, vita såklart :), som blev dekorerade med mossa å pärlor.
Två stycken hamnade på brickan på köksbordet å en hamnade på vårt linneskåp. Blev mysigt tycker jag.











Det blev ett till hjärta av lingonris, dock i mindre format än det förra. Det får hänga på min lampett som ja fick av sambon i julas! Jag tycker väldigt mycket om den, tillhör favoriterna här hemma!





Å till sist visar ja en liten gran som hamnade i en kruka på pallen i köket. Inte världens fagraste ja vet :) den blev pyntat med hjärtanen från IKEA å så la jag vitmossa som sticker upp lite.






Nu känns de verkligen att julen börjar närma sig, iaf hemma hos oss med gran å allt. Liiite tidigt, men ja kunde inte vänta längre... :) men ja vet att ja inte är ensam! Haha!

Nä nu ska ja fira vidare :)

Ha en skön dag! Å tack tack för allt snällt ni skriver till mej!
KRAM

27 kommentarer:

annashusidingtuna sa...

Hej!
Va många fina bilder du har hunnit få upp (såg att din blogg är ny).
Själv kan jag väldigt lite om datorer så allt tar sådan tid med bilder och sånt.
Vet du hur man gör när man lägger upp fler bilder i ett inlägg och vill ha text däremellan?
Verkar som ni har ett finfint hem!
Kram Anna

Vit Gladiolus sa...

Åhhh så gulligt du har gjort med hyazinterna! Jag älskar hyazinter!!
Kram

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Grattis! Jag fyllde år igår :)
Vad fint du har med hyacinter o lilla granen!
Jag blev så inspirerad av bilderna! Kanonfint verkligen
Jag har en liten gran ute, men din på pallen... I like!
Ha en härlig kväll!
Kram Jeanette

Vitt är vackert sa...

Åååå så mysigt du pyntar. Har inte vart iväg och köpt några hyacinter än, men får nog göra det nu! Jättefint!!!

Ha det bra!

Kram Ellinor

Jenny Oak Fae sa...

TACK för din kommentar!

: )

GRATTIS på födelsedagen!!!

KRAM, Jenny

<3

In my house sa...

HIPP HIPP HURRA HURRA HURRA.... TILL den gamla tanten =) fniss.... Nää, du vänta tills du kommer upp i min ålders grupp,,, då du,,,, de krävs krämer och bra smink!!!! hehe!
- Hoppas att DIN dag har varit super,,, och att de rullade in några paket....
- Jag älskade din gran,, och näää! inte för tidigt,, man måste ju få förbereda sig *hihi* mjukstarta liksom! I LOVE hyacinter,,, MEN fanken sen när blomman kommer så luktar dom så starkt och då får jag lätt huvudvärk,,, MEN vad gör man inte för ögats skull....

Ha de nu så bra,,, på DIN dag!

STOR KRAM j

MiaMaria sa...

Vackert!!

Lycka till inne hos mig!
MiaMaria

Västbacken sa...

Vilka fina bilder och vilket gulligt hjärta.
/Lotta

Granne med Selma sa...

Hejsan! Visst får du länka till mig:-) då blir jag bara glad.

Välkommen till bloggvärlden, ser att du inte varit igång så länge. Men var försiktig.... det blir ett beroende:-)
Kram

Marie sa...

Grattis i efterskott, hoppas du fick en fin födelsedag!
Så fint du gjort med hyacinterna. Här hemma har julen också börjat smyga sig in lite, iallafall lite hyacinter och mosskransar.

Kram Marie

Hannis sa...

Vad fina bilder!
Vackert tycker jag!

Jag har varit på Ikea och köpt hjärtan=))Tack för tipset!

Kram Hannis

Hannis sa...

Virrpanna är jag!
Grattis i efterskott!!

Vita vackra ting sa...

Fin blogg du har... så många fina bilder och mycket smakfull inredning. Stod och kollade på samma lilla silverhjärta som du har dekorerat med... men sambon stod bredvid och tittade lite skeptiskt på mig - behöver du verkligen mer inredningsdetaljer (Frågade han vänligt men bestämt med blicken). Lydig flickvän som jag är, la jag sakta ner dem igen . När jag såg hur fint du har gjort med dem ångrade jag mig dock!

Trevligt att få hälsa på, på din blogg! Kom gärna och hälsa på, på vår igen!
/Pernilla "Vita vackra ting"

Västbacken sa...

Oj vad kul att du vill länka till mig från dig :)
/Lotta

"M" sa...

Hej...jag köpte ett par vita hyacinter i går som ska planteras i dg...med mossa.....julkänslan infinner sej snart....snart dags för stjärnor i fönstren..kram

Unknown sa...

Så många vackra bilder du bjuder på! Nej, tyvärr så går boken än sålänge inte att förhandboka men vi funderar på en lösning för det. Tack för din gulliga kommentar den värmde! Ha det gott! Kram Petra

Designe sa...

Såå mycket fint du har gjort! Jag är så sugen att pyssla till det med lite grönt jag med!
Kram :)

Designe sa...

Hej hej! Klart du får länka, är bara roligt! Va kul att du gillade mina hjärtan! Det var inte alls svårt och riktigt roligt pyssel! :)

Lallis - liv och leverne sa...

Vad jag blir sugen på att pynta till det mer när jag ser dina fina bilder:)
Kram Lallis

Unknown sa...

Hejsan!
Har du köpt krukorna (de med hyasinterna i) så där patinerade eller har du gjort det själv?
Kram Petra

Ann-Catrin sa...

men så fint du gjort med hyacinterna... så juligt och fint!!


Härliga bilder
kram
A-C

Millas hem sa...

Så sött du gjort! Och de vita är det finaste!
Jag har länkat dig oxå!
Kram

Malmkakan sa...

Hej! Så vackert du "adventsboat". Nu är det bara en vecka kvar till 1:a advent. Mysigt! Själv hade jag tänkt ge mig ut i skogen i morgon för att hämta in lite mossa och andra vackra ting, men huu, det har kommit en del snö här så jag får väl gräva fram det...brrrr
Kram, Cecilia

Vit Gladiolus sa...

...du har något att hämta hos mig...;)
Kraaamisar

Inspiration i vitt sa...

Vad fint och mysigt du har gjort med kransar och julblommor.
Kram/Ingela.

Unknown sa...

hihi färgburken åkte allt fram...tröttna på allt kladd med filen. Kram Petra

IKT i min vardag sa...

Så mysigt! Jättefina hyacinthplanteringar du gjort, blev så sugen på att åka och köpa mig ett par jag med nu :)

Lampetten är verkligen vacker, förstår att den är en favorit.

Kram Linda