söndag 1 mars 2009

Bestick, bokstäver och bräda

Hej på er!

Nu är också den här helgen rusat förbi.. Att en helg kan gå så fort!? Vi har haft en härlig helg, trots sambons tandvärk! Det är faktist riktigt illa, han har testat alla möjliga knep för å få de å släppa.. Men det får bli å åka till tandläkaren imorn :(

Igår var vi på bio, vi kollade på "Män som hatar kvinnor"! Gå å se den om ni inte redan gjort det! Så himla bra film, jag hade dock inte läst boken men ska ta å läsa alla tre böckerna nu! Därefter gick vi ut å käkade på en jättemysig restaurang! TACK S å M för bio, god mat å en härlig kväll!

Idag har vi varit på födelsdagskalas för min pappa å min lillebror. Ja hade bakat en kladdkaka å de va nog historiens äckligaste!! Fattade inte va som hände men det va inte direkt stor åtgång på den om ja säger så :)

I fredags va ja å mamma på shoppingrunda, så mysigt! Tack mamma för en supermysig dag!
Fick med mej en hel del fint hem å ja bara måste visa er de små träbokstäverna som ja hittade för 15 kronor styck! T, O och A fick följa me hem å fick då sin givna plats på toalettdörren :) Ja är såå nöjd! Har aldrig varit inne i den butiken innan, de va mamma som tyckte vi skulle gå dit å ojojoj va de fanns mycket fint!





Idag efter kalaset åkte ja förbi loppis, å fick som vanligt med mej saker därifrån. Lite gamla silverbestick för hela tio kronor, en turkos lampfot å fina vita tallrikar. Idag får ni se bilder på de fina besticken som hamnade i en av mina kannor på kökshyllan.







Till sist får ni se en liten sneakpeak på mitt senaste projekt. Kan ni gissa va ja pysslar me? :) Inte så lätt eller hur? Men fint blir det.. Resultatet får ni se nästa gång. Nästa gång får ni även se lite fler saker som fick följa me hem.



Sköt om er!
KRAM

16 kommentarer:

Lallis - liv och leverne sa...

Mysigt med shoppingrunda och loppis.
Och ibland bara händer det skumma saker och så blir baket misslyckat utan att man har en aning om varför.
*ler*
Kram Lallis

VITA NYANSER sa...

Vilka fina bokstäver du har köpt! Det blev jättefint på toadörren.
Kul att du hittade lite på loppis.
Kram L-L

annashusidingtuna sa...

Fina bokstäver du hittat!
Kram Anna

Syster vit sa...

Vilken mysig helg du verkar ha haft. Sköna loppisfynd du hittat.
Jag har halvfuskat med min text på "havresäcken". Skrev ut den text jag ville ha på latin och hade den jämte mig när jag skrev. så frihand är det ju, men själva stilen har jag ju fått lite hjälp till hi hi.
Kram
Marina

mylovelygrandma sa...

Hejsan! du verkar ha haft en mysig helg trots den läskiga kladdkakan:) vad vackra dina gamla bestick är! letar också efter sådana.. har några stycken men de flesta är udda! hoppas att din vecka börjar bra idag trotts regn å rusk!! Kram på dig!!

Anne sa...

Hej!
Låter som om du haft en toppenhelg!
Vilka fina bokstäver - 15 kr styck!!! jag gick och klämde på just ett T, O, A igår... men de kostade 59 kr styck! så det blev inga :(

Spännande att se resultatet av projektet sedan... jag gissar på någon form av tavla...

Kram Anne

MiaMaria sa...

Hej!

Vilka fina saker som fick följa med hem.......

Och nu blir man ju nyfiken på vad du grejar med.....

HA´en bra vecka!
MiaMaria

Grodmamman sa...

Fina bokstäver du köpt och nyfiken blev man ju på ditt projekt!:)
Härligt med en shoppingdag också, jag har haft en shoppingfm idag!
Kram

gamla skolan sa...

Bokstäverna var verkligen fina och vilket fyndpris ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Mjuka sa...

Jättefina bokstäver!!
kramen Malin

nea i det gula huset sa...

Vad fina bokstäver du har hittat! Verkligt bra pris på dom!
Dina bestick är oxå superfina..funderar själv på att börja samla!

Hhmm..undrar vad det är du håller på att dona med?? *nyfiken*

Kram Nea

i Emmas vita hem sa...

Hej! Så härlig din helg verkar varit. Är också sugen på den där filmen. Jag och sambon får kanske ta en biosväng till helgen! Måste säga tt jag har också lyckats förstöra en kladdkaka, har en tendens att hitta på egna recept när jag bakar :) Har också kikat på de där bokstäverna och var så sugen. Men du var ju fiffig som satte dem på toadörren. Blev jättefint!
Ha en skön fortsatt vecka!
Kramar Emma

Designe sa...

Så fina bestick och bokstäver!...så billiga de var oxå! Var 17 har du hittat dom?
Ha en fortsatt fin vecka! Kram :)

Inspiration i vitt sa...

Jaha undrar vad det är för projekt då, fina bokstäver du köpt de passade bra där på dörren.
Kramar till dig/Ingela.

Studerande Inredare sa...

Jätte fina bokstäver! Det ser spännande ut ditt projekt!

Kram

Malmkakan sa...

Hmm, va spännande och se vad du har i görningen i ditt pyssel???

Va mycket roligt du har varit ute på bio, loppisrunda, shoppingrunda.

Jättesnygga bokstäver och till vilket fyndpris oxå...
Vad var det för butik då?

Trevlig helg!

/ Cecilia