måndag 9 mars 2009

Fler bokstäver å ännu en shoppingrunda!

Hej goingar!

Åh va ja har varit dålig på att uppdatera bloggen på sistone..! Å har också varit dålig på å hälsa på alla er! Ska bli kul å få se va ni har haft för er. :) Tack för alla era snälla kommentarer hos mej!

Idag får ni se resultatet av projektet som ja visade er en liten sneakpeak av i förra inlägget. I den där butiken som ja fyndade de små bokstäverna fanns ju även stora. Fick då en idé att köpa L och E som är min å sambons initialer å bilda ordet LE. Är inte det ett underbart budskap!? :) Men smålänning som man är, sparade ja dom pengarna och åkte istället hem å började rita, mäta å såga :)
Dom fick hamna på hyllan vid sängen så länge å ja ä så nöjd :) Lite snea å ojämna på sina ställen kanske men det tycker ja bara är charmigt! Dom är ju handmade by Ellen :)











På en snabb shoppingrunda förra veckan hittade ja ett fint kuddfodral som ja sett hos många av er! Å nu har ja ett eget å ja älskar det! En ny hållare till hushållspappret hittade ja också! Lite roligare än den gamla :)











Ja hittade ju en turkos lampfot på min senaste loppisrunda å den fick inte va turkos så länge efter hemkomsten :) Nu är den vackert vit å står på vårt sängbord. Som lampskärm har ja sytt en lampkjol av ett gammalt lakan.







Nu ska ja ta en härlig promenad i solskenet!!

Ha en skön måndag!
KRAM

28 kommentarer:

Nettan sa...

Å du va duktig du är, de blev ju kanonfina!! Å härliga bildr du visar överhuvudtaget! Ha en skön prommis i solen!
Kram Nettan

Hannis sa...

Vilka fina bokstäver!!
Vad du är duktig som fixade till dom själv!!

Kudden är kanonfin,tycker om kransen på den.

Hoppas du fick en skön promenad!

Kram Hannis

Viveka i Bläckhornet sa...

Nämen du är ju ett proffs! Varför handla dyrt när man kan skapa
billigt :) Lampskärmen blev också jättefin.

Kram Viveka

annashusidingtuna sa...

Så fina bokstäver du har gjort, kanske man skulle ta efter!!!Kudden är så fin vart hittar man en sådan?
Kram Anna

VITA NYANSER sa...

Vilka fina bostäver!!! Jag ska ha bokstäver och är på jakt. Tack för tipset! Kram L-L

Anne sa...

Vad duktig du är!
Bokstäverna blev ju kanonfina - bättre att göra själv om man kan, mer personligt!
(sen tar de ju faktiskt ut hutlösa priser för bokstäver)

Tur att era namns initialer bildar ett så fint ord... vårat blir TA som kanske inte är lika fint...

Superfin hållare till hushållspappret! fick habegär direkt!
Lamfoten blev super med lite vit färg!

Ha det så gott;
Kram Anne

Studerande Inredare sa...

Så fina bokstäver, har oxå haft funderingar på att göra egna men har inte kommit till skott ännu.
Men det kanske kommer, har inte kommit på några bra bokstäver än heller. M & K blir ju inget fint ord som era... Men men, det kankse det får bli ändå..
Ha en underbar promenad i det fantastiska vädret!

Kram

Lantligt i stan sa...

Vilka fina bokstäver du gjort! CVL-kudden har jag också, älskar den!
Kram Anki

MiaMaria sa...

Hej!

Dina bokstäver är toppen...

Och så mycket fint du har handlat...

HA´en bra vecka!
MiaMaria

nea i det gula huset sa...

Jaha..så det är hos dig solen är!? För här har den då inte varit på väldigt länge känns det som!;)

Tycker att dina bokstäver ser jättefina ut. Allt behöver inte vara rakt.
Vilken butik har du köpt dom små i? *nyfiken*

Kram Nea

Hanna sa...

Vilka fina bokstäver du gjort!!
Och härliga shopping o loppisfynd :)

Ha d gott!
Kramar / Hanna

Stina sa...

Duktiga du.
Den där pappershållaren har jag med. Bra smak va?:-) Kram

Villa Carl Larsson sa...

Åh vad fina saker. Du är ju såå duktig också. De bokstäverna var ju helt underbara och dessutom behöver det inte vara perfekt. Som du själv sa, det är ju själva charmen med det hela och att du gjort dem själv :)

Lampan är superfin den också och du har exakt en hushållsrulle hållare som jag önskar mig. Vart har du hittat den?

Kram Josefin

In my house sa...

Ååååååå HEJ va längesen jag kikade in här,,,, man har fullt upp med ditt å datt så att kika runt ha inte hunnits med på ett tag!

Jag älskar bokstäver,,,, finns lite överallt här hemma!!! Blir så Rufft å härligt!

Tack för grattandet ;) Stor kram josse

Anne sa...

Vad kul att du ville länka tillbaka - nu blev jag jätteglad!

Tack för tispet om Mollys Hus!
Hoppas du får en fin dag,
Kram

Anne sa...

Äsch då - jag skulle ju skriva också att lyktorna kommer från Riverdale, men är inköpta i en liiiiten butik i min "hemby".

Grodmamman sa...

Vad du har varit pysslig då! Och jätte fina saker har du knåpat ihop!
Gillade även kuddfodralet, förstår att du är nöjd med det!
Kram

Designe sa...

Jättefina bokstäver! Dom vill ju jag ha!!! Det är ju mina initialer!!! :)..i verkligheten...på bloggen är jag ju signe :)
Hur gjorde du dom? vilket material? De ser ganska tjocka ut!
Kram :)

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Men så fina bokstäver!
Jag vill också ha lite större bokstäver o skriva HOME i hallen...
Jag har några andra mindre o det känns roligare om det inte är exakt samma..
Kanske norpar din ide´, om jag får? :)
Eller kan man göra en beställning??

Kram Jeanette

Millas hem sa...

Hej!

Ja de kuddarna har jag också och tycker fortfarande mycket om dem! :)

Kram Camilla

Snuttan sa...

Häftiga bokstäver
Underbar blog du har

Kram
Åsa

Vitt är vackert sa...

Men va duktig du är!!!! Bokstäverna är ju superfina!! Å vilken fin lampa!!
Ja, filmen var verkligen svinbra! Hade inte heller läst boken, eller böckerna. Mamma har dom så jag ska låna av henne.
Hoppas allt är bra!
Kram Ellinor

♥ Fyra årstider sa...

Fina saker till hemmet kan man aldrig få nog av.
Kram Lotta

Snuttan sa...

Tack för komentren på min blog
Korgen har jag köpt på Vitsippan i Landskrona

Kram
Åsa

Villa Carl Larsson sa...

Tack snälla du för tipset om Mollys hus. Jag ska nog beställa en tror jag :) Tar man av knoppen för att få på hushållsrullen eller?

Jag köpte Green Gate handdukarna för 79 kr styck. Kanske inte jättebilligt men det verkar vara fin kvalité och så är de ju väldigt fina :)

Hoppas allt är bra. Kram Josefin

i Emmas vita hem sa...

Hej hej!
Tack så mycket, du är då för snäll! :) Oj, så fint du har det vill jag säga. Jätteläckert mer era initialer! ...kanske det skulle vara nåt ovan vår säng :) Kudden och lampan och lampkjolen var ju hur fina som helst också! Alltid lika rligt att kika in hos dig!
Ha det gott! Många kramar Emma

Jenny sa...

Hej vännen.Jag utmanar dej påen lek=) gå in på min sida å kopiera=) dina bokstäver blev jätte fina.
Alltid lika på hittig=D

KRAM JENNY

Maria renoverar sa...

Hej!
Men oj så fina de blev. Jättefina bokstäver .
Ha en bra helg!
Hälsn MARIA