torsdag 12 mars 2009

Uppiffning av kruka

Hej på er!!

TACK för era fina hälsningar om mina bokstäver! Fick till och med en förfrågan om ja kunde göra andra bokstäver å sälja! :D Men tyvärr fick ja tacka nej, har liksom inte rätt verktyg :( Lite svårt å såga typ ett O men en vanlig fogsvans :) Men ja blev såå glad för er positiva respons!!

Härligt med fredag eller hur!? Ja är ledig i helgen å imorn ska det iväg å shoppas!! Fast planen är att bara köpa kläder, måste uppdatera garderoben lite :)
Igår rensade vi ut MASSA kläder från sambons å min garderob. Herregud va mycket plagg man har som man inte använder!! "Den här tröjan kan va bra å ha å dom är trasiga jeansen kanske ja kommmer att använda igen" Känner ni igen er??
Men igår fick alla såna plagg åka till klädinsamlingen! Det blev 6 fullproppade kassar med kläder!! Som sagt, det fanns ju en del som man inte använder :) Men såå skönt å vilken ordning det är i garderoben nu *jippie*

För ett tag sen så piffade ja upp en tråkig kruka med lite papper med fin text på, å band ett vanligt vitt snöre runt om. Enkelt men snyggt! La i lite sisal i krukan å hängde ett hjärtan i bågen. Men då levde blomman :) Ni får verkligen ursäkta min stendöda murgröna.. Den ska inom snar framtid bytas ut. Å som en liten helgbonus får ni se en av våra datorer, den är ju iaf vit :D Det va inte meningen att den skulle komma med..













Å ännu en gång har ja belönats med en award! Tack snälla Karolina med bloggen Karolinas krypin! Besök gärna hennes fina blogg!



Nä nu väntar frukost å sen blir det ilfart till jobbet! :)

Ha en härlig dag å helg!!
KRAM!

19 kommentarer:

Camillas Mitt Ljuva Hem sa...

Hallojs!
Så fint det blev med pappret runtom krukan, smart & piffa upp dom gamla krukorna istället för att köpa nya, vi är klimatsmarta eller hur?!
Vad roligt med shopping!
Ha det gott!
Kramar Camilla

annashusidingtuna sa...

Jättefint krukomslag du har gjort!
Ha en trevlig helg!
Kram Anna

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Hejsan!
men vad fint papper du har till blomman.. jag har rensat ut hela veckan kläkammarn ja känner igen mig.. men ja brukar lämna in på second hand så får man lite slantar om det blir sålt..

mylovelygrandma sa...

Hejsan! Vilken rolig idé med pappret runt krukan och vilka fina bokstäver du har gjort längre ner!! jag har med klurat på en budgetvariant.. funderade på att kolla skroten faktiskt.. jag har lite svårt att betala dyrt för något som är gjort för att se gammalt och rostigt ut när det finns gamla och rostiga saker redan! Hoppas du har en mysig helg! Jag skickar många kramar:)

Interiörboden sa...

Hej!

Åhh, så fin du har gjort krukan :)
Jätte fin.
Jag har mycket sånt papper här hemma, så jag kanske skulle göra så jag också :)

Ha en jätte bra helg.
Kram Sandra

Evelina sa...

Grattis till din award och vad fin krukan blev med lite papper runt. Fint och dekorativt! Trevlig helg kram Evelina

C De-sign sa...

Så fin krukan blev med det fina pappret runt, bra tips! Önskar dig ett härligt veckoslut! Kram fr C

Hanna sa...

Grattis till awarden!
Krukan va jättefint piffad! Även fast blomman va vissen :)

Hoppas du hittar en massa fina fynd idag!

Ha d gott!
Kram Hanna

VITA NYANSER sa...

Vilket bra tips! Den blev ju jättefin! Vad fint du har det!

Den blomman skulle passa perfekt här hemma. Jag får nog ut och införskaffa en sån, jag har så svårt att välja ut blommor, tusen tack för inspirationen = )!

Ha en skön lördag! Kram L-L

Lilla Blanka sa...

Hej!

Bloggade runt lite och hittade in hit, vad mysigt du har det!!!

Kram
Mia

Vit Gladiolus sa...

Men du så fin krukan blev, så ska jag med göra. Vilket bra tips! Tack!
Kraaaaam

Skomakartummen sa...

Vad fint gjort... Smart att piffa till sådär. Synd bara på blomman *ler* Kram sari
PS lycka till i tävlingen

Vita små hjärtan sa...

Vad fint du gjort! Kram

drömmen om vitt sa...

Sååå fin krukan blev.....tänk att allt man gör inte behöver kosta en förmögenhet......det gillar jag.
Ha det gott!
Lotta

VITA NYANSER sa...

Ha en skön början på veckan!

Kram L-L

Inspiration i vitt sa...

Vad fint du har gjort runt din kruka, det är ju perfekt att göra så om man har en ful kruka bakom hihi.Vad skönt att rensa ut en massa som man inte behöver längre, en befrielse lixom.
Kramar till dig/Ingela.

Vitt är vackert sa...

Fint piffad kruka!!! Verkligen.
Å va skönt att få rensat i garderoberna! Våra står och ropar på att vi ska ta tag i dom. Ska flytta över dom i en garderob i nya sovrummet, och planen är att vi ska passa på att rensa ur samtidigt. Ge oss styrka att ta tag i saken bara :)

Ha det bra

Kram Ellinor

Nettan sa...

Grattis till din award!! Å va snyggt det blev runt krukan..så snyggt det där papperet!
Hoppas du hade en lyckad shoppingrunda å hittade lite nytt snyggt!!
Kram Nettan

i Emmas vita hem sa...

Hej hej! Men vad gullig du är, tack så mkt för din kommentar! :)
Skönt att rensa ut i garderoben, det gjorde jag för ett tag sen också. Känns bra att bli av med allt som bara ligger där!
Så fint att piffa till en kruka sådär, enkelt med dekorativt :) Har sälv en uttorkad murgröna här hemma...så jag satt och småfnissade för mig själv när du nämnde din. Har inte några gröna fingrar!
Ha det så gott! Många kramar Emma