söndag 7 december 2008

Blommor me ludd..

Hej på er!

Hoppas er helg har varit mysig! Min har varit kantad av shopping å pyssel! Har köpt lite kläder å självklart inredningsprylar! Det får ni se senare i veckan, är alldeles för mörkt nu för å ta bra bilder :(
Å sen har ja pyntat mer inför jul, bla sytt nya band till rullisarna i köket å fler kuddar! Bilder på det får ni också se senare i veckan.

Idag vill ja visa er mina julenar som blivit pyntade med stjärnor å ludd :) Kommer inte på va det heter, gör ni!? Stjärnorna va tidigare i guld men har fått smaka på vitfärgen! Å allt blir som vanligt mycket finare!









En annan stjärna som fått vitfärg på sig är en julstjärna med belysning som vi hade i ett fönster förra julen. Men va så trött på guldfärgen å även den blev så mycket finare i vitt. Men ljusslingan va ju beigebrun men det syns inte så noga när den ä tänd. Om man inte står alldeles för nära :) Den hänger nu på vårt gamla fönster i vardagsrummet.





Julstjärnorna i köksfönstret är även dom pyntade med ludd. Köpte faktiskt röda :) Men det blev jättefint å juligt!
Ja har förälskat mej lite i rött. Men bara lite.. Tycker det är så fint med rödvitt-rutigt, randigt å blommigt! Ni har väl inte missat kudden i förra inlägget!? I loooove!






Ha nu en mysig andra advent!

Å tack för alla underbara kommentar, tycker det är så roligt när ni tycker om det ja visar! Har ju inte bloggat så länge å redan är det så många som hälsar på! Å de är också väldigt, väldigt kul!

Fresten, kan ju tillägga att snön från bilderna i det förra inlägget är ett minne blott :( ALLT försvann dagen efter pga regn.. Har ni snö där ni bor? Är avis i så fall :)

Största kramen till er alla!

27 kommentarer:

Skomakartummen sa...

Ludd vilket bra ord, vet inte heller vad det kallas. Vilka härliga snöbilder du visade i förra inlägget. Synd att den försvann så snabbt. Kram sari

drömmen om vitt sa...

Håller med om att den röda färgen till det vita är så fin. Fint du pyntat och fixat, det känns som det är det ända man donar med júst nu.
Tervlig vecka1
Lotta

Västbacken sa...

Vilka söta julenar. Jo snö har vi och 22 grader kallt.
Ha det bra
Lotta

Hanna sa...

Sisal, kallas det ;)
Vilka häärliga bilder! Jag måste oxå köpa vit sprayfärg, hihi :D

Här har vi bra mycket snö! Riktigt vackert... skulle knäppa kort på't, men har inte riktigt tid m d nu :(

Ha en bra dag!
Kram Hanna

annashusidingtuna sa...

Har du målat pappersstjärnan?
Vad använde du för färg?
Jag har nämligen också papperstjärnor i guld, men det blir ju nästan inget sken ifrån dem så i år får de ligga kvar i kartongen.
Kram Anna

Lallis - liv och leverne sa...

Så snyggt:)
Kram Lallis

Britt sa...

Tänk vad lite vit färg kan göra!
Jättefint!

Britt

Lisas torp sa...

Vilka vackra stjärnor du visar, och det luddiga är ju jättevackert! På minner ju lite om snö, som man ju saknar nu!

Tack för titten hos mej och ha en bra vecka!
Kram
Lisa

Vikeskärs hem och vardag sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Viveka i Bläckhornet sa...

Snö ja, i massor. Kom med släpvagn och hämta så mycket du vill :)
Undar vad fint du fyndat på loppis då.

Kram Viveka

Vikeskärs hem och vardag sa...

Hej hej det är ingen fara. Var strul med blogger och då syntes inte min kommentar på något konstigt vis. Hm, men det är lugnt :)
Missförstånd sker ibland när inte blogger funkar som det ska.
kram Annika

Gårdsromantik sa...

Så fint med det där luddiga!
Härligt att ni fått snö!

Kram Maud

In my house sa...

Åååå, så fina blommor.... Och kul med kläder och inrednings shopping,,, Mmmmm! sånt kan man leva länge på... =)

- Nääää, de finns ingen Risalamalta kvar,,, =( Men jag kan sno ihop lite till dig om du vill *fniss* Skicka som paket, hehe!!!

Ha de så gottit kram på dig josse

annashusidingtuna sa...

Jag har ngt åt dig på min blogg!
Kram Anna

Unknown sa...

Bara slask här med, snyft... Önskar mig snö till julafton iallafall!!! Vad tjusigt du har gjort i dina fönser! verkligen. Kram Petra

me and alice sa...

Hej!
Vilka härliga luddiga blommor!!*fniss*
Visst är det vackert med lite rött i alla fall till jul!
Din nya kudde är ursöt!
kram Susanne

nea i det gula huset sa...

Hej hej!

Visst är det underbart vad lite färg kan göra! Det blir "aha"upplevelser nästan varje gång! :)

Har oxå köpt röda julstjärnor..lite rött hör ju julen till!

Ha det gott!
Kram Nea

Vit Gladiolus sa...

Åhhh så fint du har gjort, jag har med en stoooor stjärna i guld...hm jag ska nog måla den vit som du gjort! Tack för tipset!
Kram

In my house sa...

Hallojsan.... Vi va i Sunny besch,,, varmt å härligt.... De va jag och 3 tjejer....

- Nu här därimot är kylan väldigt påtaglig =) =)

Kram kram och snuffe hälsar...

Inspiration i vitt sa...

Så fint du har pyntat dina enar, javisst blir allt vacker som man målar vitt, underbart.
Din kudde som du sytt är såå fin.
Kram på dig/Ingela.

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Åhhh vill också ha snö, vi fick lite slask idag.... Du zinkburken är från granit så bra pris där.. 99 kr..
kram kram Linda

Graadskan sa...

Jättefina bilder och väldigt trevlig blogg!

Vi har inte heller någon snö, förutom lite, lite som man knappt ser.

Kram Camilla

Butik Östergården sa...

Hitta just din blogg för första gången. Vad fint du har det. Och du hade också målat din gamla guldstjärna vit. Det gjorde jag också blev mycket finare.
Jag är också ny i bloggandet. Men visst är det kul att alla fina kommentarer man får!
Hit tittar jag gärna in igen!
Kram Helen:)

Hannis sa...

Så himla snyggt med stjärnan i fönstret!!
Fint blev det med luddet=))
Måste nog skaffa mig en En,dom är ju faktiskt fina!

Kram Hannis

Hem och Harmoni Marie sa...

Håller med, det är jättefint med rött och vitt. Speciellt nu till jul.

Ang hjärtat i mitt inlägg. Jag har köpt det i en butik i Kungälv. De har även en blogg:
http://www.systrarnadreamhome.blogspot.com/
Jag kommer inte ihåg vilken leverantör men det kan ha varit Miljögården. Du kan alltid kolla med Dreamhome om du vill. De läser min blogg så du kan bara säga att du såg det där.

Ha det bäst! Kram Marie

Marie sa...

Så fint du pyntat dina enar och tänk vilken tur att vit färg finns, dina stjärnor blev jättefina!

Ha en trevlig helg!
Kram Marie

Mjuka sa...

Härliga mysiga bilder!!
Ha en fin fredag
kram Malin