tisdag 2 december 2008

Beslutet är fattat!

Hej!

Hoppas ni hade en mysig å trevlig första advent! Det hade vi!! Vi bakade lussebullar, fixade med utegran å satte upp stjärnor i fönstren. Gick på julskyltning å sen hem för å dricka glögg å äta lussebullar. Måste faktiskt skryta med å säga att lussebullarna blev underbart goda ;) Va första gången som ja gjorde degen själv å fick mycket beröm av familjen. *stolt* ;)



Tack för era kommentarer å er hjälp med att fatta ett beslut av mycket viktig rang ;) Det stod ju mellan med eller utan rött band å kransen blir utan i år. Tycker som så många av er att det blev bättre!

Tänkte visa er hela adventssljusstaken idag. Men va tråkigt det är att det ä så mörkt, måste använda blixt mitt på dagen! Så bilderna kanske inte ä av världens bästa kvalité. Men ni ser ju iaf, tråkigt bara å inte få "rätt" ljus..









En ny stjärna inhandlades förra veckan. Älskar den å billig va den med! 59 kronor me sladd å allt :) Å passa på å njut av vårt vinterlandskap utanför fönstret... För en vecka sen va de typ 30-40 cm snö! Ja ni ser ju själva hur mycket snö det finns kvar.





Å sen är ja extra glad för ja har fått en award igen!! Har haft bloggen i tre veckor å redan fått två awards! GLAAAD! Det värmer massor i hela hjärtat :) Tack underbara Josse med bloggen In my house. Gå in å kika på hennes blogg! En blogg med massor av inspiration, alltid nya å intressanta inlägg å så är hon bara för härlig! Tack igen!



Ha nu en fortsatt härlig vecka!!
Å tack igen för era kommentarer, blir så glad att ni hälsar på mej!
KRAM!

19 kommentarer:

Jenny Oak Fae sa...

Adventsljusstaken blev verkligen fin..!

: )

Kram, Jenny

<3

nea i det gula huset sa...

I mina öron låter det som att ni hade en perfekt första advent! Baka, mysa, fika, julskyltning..allt finns ju med! :)

Vad fin din låda blev! Passar perfekt ihop med din "krans utan band"!
Tror nog att alla känner så med ljuset..blixtljuset är ju inte det roligaste men alla vet ju hur mysigt det egentligen är! :)

Nu får jag nog jobba vidare! *suck*

Kram Nea

Västbacken sa...

Lussebullarna blev säkert goda och vackra var de också:) Nu har jag jobbat färdigt på kontoret för idag och ska hjälpa äldsta dottern med läxan.
Ha d bra
/Lotta

In my house sa...

Va go du ä,,, tack snälla söta....
Den är du väl värd,,, trots dina 3 veckor,,, kul juh!!!!

Många kramar josse

Skomakartummen sa...

Adventljusstaken vill jag ha.. Min man ligger brevid i soffan och läser biltidngen... Måttligt road över att jag påpekar att en sådan måste han bara göra till mig *fniss* kanske nästa år.
Kram kram Sari

Inspiration i vitt sa...

Din stake är underbar.
Kram/Ingela.

Hannis sa...

Vilken härlig Söndag!
Snygg adventsljusstake!!

Vad du är duktig som bakar Lussekatter!
Jag föll för latheten och köpte..
Inte goda kan jag säga=))

Kram Hannis

Vitt är vackert sa...

Ååå så mycket mysigt fint du visar! Vilken underbar adventsljusstake! Å kransen ser jättefin ut! Vad duktig du är som bakat... Har inte hunnit med det än...

Hoppas allt är bra!

Kram Ellinor

Hanna sa...

Det blev superfint med kransen och adventsstaken!!

Kram Hanna

Ullis/Leva på landet sa...

Din adventsljusstake blev så fin. Ni kan få lite snö av oss för idag ahr det kommit så mycket att t.o.m. alla bussar ställdes in.

Ha det bra!
Kram Ullis

Vit Gladiolus sa...

Ja adventsljusstaken blev kanonfin! Mycket fint du har gjort!
Kram

In my house sa...

Tack tack tack,,,, Ooohh, jag fikar nog 3g om dan med lussebullar,,, så jag borde bli trött,,, men nu när jag såg dina glansiga fina,,, så blev jag sugen..... Men näpp får allt vänta tills imon! =)

Kram kram på dig! j

Home No.1 sa...

Hej , ja det blev faktiskt mycket bättre måste jag säga utan band och adventsstaken var jättefin!

Kram från Annica.

Anonym sa...

Så fint du julpyntat & lussebullarna ser verkligen otroligt goda ut :)

Lila sa...

Hej, vilken mysig blogg du har. Jättemysiga kort du visar.

Kramis Lila

Anneli sa...

Grattis till dina Awarsd - visst är det kul att få, man känner sig uppskattad...
jättefina bilder...
Kram/Annelie
Har du nån Mistel pågång?

SNOWWHITE-SUSSIE sa...

Hej o tack för gullig kommentar på min sida!ja länkar till dig va fin sida du har ja kommer komma tebaks.. kramkram snowwhite-sussie.blogspot.com

Ann-Catrin sa...

Stort grattis til dinafina utmärkelser..dom är du så värd!!

Så fint ni har gjort det.. adventsljustaken är så himla fin!!

Jätteinspirerande bilder'
kram
A-C

Malmkakan sa...

Åh, dina lussekatter ser väldigt goda ut. Mums. Själv har jag inte hunnit med någon lussebak än. Få se om jag och barnen får ihop något till helgen.

Din adventsljusstake är jättevacker!

Kram, Cecilia