söndag 1 februari 2009

Äntligen sol!

Hej!

Va underbart det var att vakna i morse å se att solen lyste ute! Första gången på ja vet inte hur länge, härligt med lite omväxling :) Ä ganska trött på den gråa sörjan..
Tog en promenad efter frukosten å de va verkligen uppfriskande! Tog med mej kameran så det kommer bli några bilder från skogen idag :)









Hoppas er helg har varit bra! Skulle varit ledig hela helgen men fick hoppa in å jobba igår lördag! Tråkigt när man är inställd på å va ledig men samtidigt är det ju inte så farligt när man väl är där :) Å så blir det ju lite extrapengar å de kan ja behöva den här månaden.. Va hos tandläkaren i tisdags, roligt värre. Inte för att ja tycker det är obehagligt med tandläkarbesök, som tur är har ja haft snälla tandläkare :) Men den här gången såg dom att ja va tvungen att laga ett hål, har haft det i flera år å varje år har dom sagt till mej att använda tandtråd.. Mmm de ska ja göra säger ja snällt.. Kanske har gjort det max 10 ggr. Får verkligen inte in det som en rutin att tandtråda :( Men nu kommer det bli skillnad!! För fler hål vill ja inte ha, inte förrens ja blir miljonär! Haha!
Va tvungen å åka å köpa ett bukett med vita tulpaner, då blev ja glad igen :)





Nog om tandläkare, måste bara berätta för er om gårdagens matupplevelse! Har nog aldrig ätit så mycket mat! :) Jag å sambon å ett par kompisar va ute igår å åt på en libanesisk restaurang. (TACK för en härlig kväll M å A!!) Där hade vi bestämt att vi skulle testa å äta massa smårätter såkallade mezes. Det fanns en färdig meny för fyra personer med 15 kalla å varma mezes, grillat kött å kyckling med ugnspotatis samt efterrätt.
Först vi vi in dom kalla smårätterna å redan efter dom hade man ätit sig mätt :) Därefter lika många varma smårätter, såå gott! En massa goa saker som man knappt kommer ihåg :)
Hade knappt hunnit tugga ur förrens själva "huvudrätten" kom in; ugnspotatis med en massa gott grillat kött å kycklingfileér! Såå gott men man höll ju vid den tidpunkten på å spricka :) De va knappt man orkade äta efterrätten! Vi satt i nästan tre timmar å bara njöt! Det tar tid när man ska äta ca 20 olika rätter :)
Det här kan ja verkligen rekommendera, de va så kul å testa på något helt annat! De va så mycket nya maträtter så man knappt kommer ihåg hälften! Men som sagt, om ni vill testa något nytt så satsa på mezes eller tapas! MUMS säger ja bara!

På tal om mat, vi ska åka storhandla nu så måste kila!

Ha det gott mina vänner!!

Stor kram!

13 kommentarer:

nea i det gula huset sa...

Hej du!
Det ser ut som att du hade en skön promenad!
Här har det blåst och småsnöat hela dagen. Mysigt med lite snö oxå iof!

Tandläkaren är verkligen inte roligt! Jag har den där försäkringen där man betalar en lite summa varje månad..känns bra!
Tulpaner är ju desto roligare! Tulpaner är såå vackra och håller faktiskt ganska länge om man bara sköter dom!:)

Påslakanen du visade som du köpt på ellos! Var det bra kvalitet på dom? Har kikat innan och funderade på att köpa! Ville ha både i sängen och sen sy en kviltad pläd av det!

Nu måste jag föröka slita mig från datorn!
Kram Nea

annashusidingtuna sa...

har provat samma sak i london och det är ju så man kan dö när de väl kommer in med köttet....
Men supergott är det!
Kram Anna

Anonym sa...

Hej!!!
Härligt när solen är framme, man har bara lust att vara ute.

Kram annica

Grodmamman sa...

Visst är det härligt med solen nu efter allt gråväder!
Jag är så tacksam över att jag har bra tänder, har än inte lagat ett hål och jag börjar närma mig 40!:) Usch vad det lät gammalt!:)
Kram

Unknown sa...

Ja visst var det underbart att vakna upp i dag tills solens strålar!! Man blir så lycklig så..=)

Tack söta för din gulliga kommentar!! Blev sååå glad! kramar Malin

Inspiration i vitt sa...

Ja visst är det rofyllt att strosa omkrin i skogen, där kan man rensa sin hjärna.
Vilken måltid du varit på ojoj säger jag bara, det skulle passa mig perfekt.
Kram på dig/Ingela.

Syster vit sa...

Härlig promenad du verkat fått.
Tandläkaren vill man absolut hålla på avstånd.
Kram
Marina

mylovelygrandma sa...

Hejsan! Tack så mycket, jag kände mig med nöjs med dukningen trots min brors kommentarer om de gamla kökshanddukarna :)Ja koppen är helt bedårande! Vad mysigt det ser ut på bilderna med solen.. den solen var det länge sen jag fick en skymt av här:( bor du i hus på landet? Kram på dig!!

Britt sa...

Det lät riktigt gott, det måste jag testa vid nåt tillfälle!

Har ätit på Mongolisk restaurang, det kan jag varmt rekommendera, där kan man också äta så man nästan spricker... ;-)

Kram britt

Unknown sa...

Åh det ser ut som en underbar promenadslinga och vad gott det lät med all den maten, ler. KRAM Petra

Västbacken sa...

Mmm...tapas. Gott! Fina bilder du visar.

Ha det bra!

Lotta

Hannis sa...

Libanesisk mat är såå gott!
Men som du skriver så brukar man bli riktigt proppmätt=))

Härliga naturbilder!
Så skönt när solen börjar leta sig fram!

Kram Hannis

irma´s uthus sa...

Meze är det godaste som finns :-)
fin blogg du har.
kram irene