söndag 15 februari 2009

Nytt piff i hallen

Hej mina vänner!

Jag har, som ni kanske märkt, haft en paus från bloggen i drygt två veckor. Men jag har inte haft någon vidare inspiration till att pyssla eller greja. Det har varit jobbiga dagar här hemma.. Saknaden efter vår lilla Linus är stor men man får försöka tänka att han har det bra nu..
Vill verkligen tacka för alla era vänliga ord å ert stöd! Har läst att flera av er har varit med om precis samma sak, hemskt att det finns såna människor överallt.. TACK igen för ert stöd!

Idag blev det faktiskt en sväng till loppisen, har inte varit på där på evigheter känns det som! Fick med mej en borste å två glas hem. Borsten hamnade i hallen tillsammans med galgen från House Doctor, en sjal, en tröja inropad på Tradera, ett dokument, också det inropat på Tradera å sist men inte minst två zinkhjärtan. (De va dom som ja använde till adventsljusstaken, har bara tvättat bort siffrorna :)
Blev jättenöjd faktiskt, å va kul det va å pyssla igen! När ja ändå va igång piffade ja lite i badrummet men det får ni se nästa gång!











Under sitter en krokbräda som är tillverkad av ett vedträ å två krokar :) Barnen använder den i vanliga fall till sina ytterkläder men idag fick det hänga en virkad sjal å en av mina vårjackor. Längtar tills ja kan börja använda den igen! Men det lär ju dröja, vi har fått massor med snö under den senaste veckan.. Fast det är ju kul för barnen, har ju varit sportlov den här veckan. Jo, ja har faktiskt med åkt snowracer, såå kul. Älskar när det går fort :)





Hoppas ni har haft en bra helg å en mysig alla-hjärtans-dag! Här har solen skinit för fullt men är täppt i näsan å hostar som om ja hade varit storrökare i 40 år, så ingen promenad för mej tyvärr..

Ha en härlig kväll allihop!
KRAM

32 kommentarer:

mylovelygrandma sa...

Hejsan! vilka vackra bilder och - välkommen tillbaka:) den fina tröjan (om man kallar den det) har en kompis till mig med.. jag har själv letat efter den på tradera flertal gånger! den är så fin, lyckliga du:) Hoppas du har en mysig söndagskväll!! Kram på dig!

Magdalena sa...

helt underbart vackert...
stor kram, magny

Grodmamman sa...

Fina saker du hängt upp där i hallen.
Har inte haft djur själv, men tycker att det var fruktansvärt det som hände er katt.
Kram

Skomakartummen sa...

Fina bilder. Kram sari

Inspiration i vitt sa...

Men så mysigt du har gjort där på din galje,
så annorlunda och så mycket fint.
Jag är såå ledsen för din skull och jag tänker på lilla Linus och er, jag vet hur det är att bli av med ett kärt djur.
Snart ska du se att lusten att skapa kommer tillbaks lite mer.

Ang frågorna om boken så kommer den att bli lika stor som Franska Stemniner och innehålla mer är 400 bilder priset kommer att ligga mellan 400-459.

Boken kommer endast att säljas i en begränsad upplaga och du kommer att kunna köpa den i många inredningsbutiker och välkända nätbutiker.


Kram/Ingela.

Västbacken sa...

Vad fint du piffat :)

Ha det bra!

Lotta

Britt sa...

vilka inspirationsbilder!! jättefint!

Kram Britt

Anonym sa...

Så fint du har fixat till det i din hall....
Det gav mig en massa inspiration!

Kram Pernilla

nea i det gula huset sa...

Hej tjejen!
Vad kul att du är tillbaka..hann faktiskt bli lite orolig där ett tag!

Fina saker du har köpt! Tröjan ser söt ut! :)

Du har en utmaning hos mig!
Kram Nea

Vit Gladiolus sa...

Åhh vilka bilder du visar! Jättefina saker!!
Kraaaam

A home far away sa...

Ahh, sitter med en tår rinnandes nerför kinden, gör jag minsann. Jag har två hundar och 1 katt och de är självklart familjemedlemmar!!
Jag är så ledsen för er saknad av Linus...

Kram Gunilla i Singapore

Hem och Harmoni Marie sa...

Vilka fina loppisfynd du gjort! Och härligt att du återfått inspirationen och pysselsuget...

Så trist att läsa om lille kissen... alltid jättejobbigt när älskade husdjur går bort.

Ha det gott, kram Marie
PS. Tack för dina snälla ord hos mig :)

gamla skolan sa...

Åh ! Så fint du har gjort ! Vilken fin borste du hittade ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Lantligt i stan sa...

Tack för titten inne hos mig! Vilken fin blogg du har och vilka fina bilder! Stackars er som miste er katt! Vi har också en katt som heter Figaro, vågar inte tänka på att något skulle hända honom.
Kram Anki

Anonym sa...

Hej på dig!

Vad roligt att du tyckte om texten jag skrivit på matbordet och de franska liljorna =)

Gillar verkligen dina fynd, speciellt dokumentet och borsten! Jättevackra!

Kram på dig och jag lider med dig när det kommer till katten =( Har två kissar hemma så jag vet hur mycket de betyder för en.

Anna

Line sa...

Hej, jag har letat efter dig (bloggen), vilken tur att du lämnade en kommentar=) Som den kattälskare jag är bläddrade jag ju snabbt som attan ner på din sida och såg din underbara lilla Linus, och blev så glad, för jag såg ju med en gång att han var speciell....såg ju bara bilderna först......sedan kom det tårar <3

FÖRSTÅR HUR DET KÄNNS

STOR KRAM

Ps. Boris i inlägget är inte min katt, men eftersom jag älskar alla katter kan jag ju inte hålla mig=)

VITA NYANSER sa...

Vad kul att du vill länka till mig! Jag blir jätteglad!!! Vilken fin sida du har. Jag länkar till dig, hoppas att det är ok. Jag har katt nu jag, och har också varit med om när mina förra katter har gått bort. Det är jättetufft när de inte finns längre. De blir ju familjemedlemmar.
Kram L-L

MiaMaria sa...

He Ellen!

Vilka fina köp och underbara bilder du visar oss......

HA´en bra vecka!
MiaMaria

Home No.1 sa...

hej och tack för titten hos mig, förstår att su saknar din lilla kisse...det är alltid sorgligt när man mister ett djur...Vad fint du stylade helt i min smak!
På återseende Kram Annica.

hemtrevnad marie sa...

Jättefina bilder du visar!!
Jag är så ledsen för er skull att ni mist er katt...tänk att folk inte har bättre vett än att låta honom ligga, fy!
Tack snälla för att du länkat till min tävling!!
lycka till,
kram

Hanna sa...

Hej Ellen!
Gud, så hemskt med eran kisse.. det hade jag missat totalt :(
Saknaden är så klart lika jobbig, även fast det 'bara' är ett djur.
Vi va tvungna att ta bort vovven i somras...saknar honom fortfarande!

Jättefint piff i hallen, iaf :)
Vilken snilleblixt att göra en hängare av ett vedträ :D Supersnyggt!

Ha d gott!
Kramar / Hanna

Syster vit sa...

Finfina fynd du gjort, krya på dej. Kram Liselott.

Hannis sa...

Jädrans,vad fint piffat i hallen!!
Smart med brädan och krokarna.

Förstår att du saknar din Linus.
Tog bort min ena katt i Oktober och jag saknar henne fortfarande.
Det är en speciell känsla i hop med djur.

Kram Hannis

Vita små hjärtan sa...

Så fint du har det... Kram

Mitt hem är min borg sa...

Hej!!

Så fint du har i hallen.. Härligt me lite loppis fynd.. =)
Fina bilder..

Kram Linda

Ullis/Leva på landet sa...

Så tråkigt med er katt. De blir ju verkligen som familjemedlemmar. När vår var borta i tre veckor var det jätte sorgligt och oroligt. Så fina saker du har handlat. Tradera kan man göra många fynd på.

Kramar Ullis

drömmen om vitt sa...

Hallå! igen vilka fina saker du hade där på galjen....blir spännande att se piffet i badrummet:)
Ha det gott!
Lotta

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej och så kul att du fått lusten tillbaka. Det blev jättefint när du dekorerat i hallen. Jättefin borste.

Kram Viveka

Anonym sa...

Hej!! Man blri så himla inspirerad av att läsa din blogg. Jag var inne på en hemsida till en supergullig liten inredningsbutik i Lund www.hemmahosemla.se När jag var inne och kikade på deras blogg och produkter blev jag också super sugen på att göra om. Ett litet tips kan man behöva i vinter mörkret!!

♥ Fyra årstider sa...

Så himla gulligt att hänga fram kläder.
Kram Lotta

VITT, ZINK OCH SILVER sa...

Jättevackra bilder! Vad fint du gjort :)

Ha en bra dag och en trevlig helg!
Kram Therese

i Emmas vita hem sa...

Hej! Vad roligt att du tittade in hos mig och tack så mkt för din gulliga kommnetar. Självklart får du lägga upp mig på din lista. Jag kommer att lägga upp dig med, för din blogg var ju jättefin och ditt hem verkar superfint. Så tråkigt att ni förlorade er kissemiss, så hemskt. Vår familj var med om en liknande händelse för något år sedan, och man är ju så fäst vid sina djur och det gör så ont!
Ha det gott!
Kramar Emma