lördag 17 januari 2009

Nya blommor å vårlängtan!

Hej allesammans!
Hoppas ni har en fin lördag! Vi har en sån där helg vi inte har bestämt någonting å de är faktiskt rätt skönt! Bara ta dagen som den kommer liksom!
TUSEN tack för era fina kommentarer! Tänk va godhjärtade människor de finns därute! TACK igen!

I förra veckan åkte som bekant julen ut å efter alla julblommor blev det så himla tomt så de va tvunget (fick verkligen släpa mej till blomaffären :) som om den känslan skulle infinna sig..hihi) att köpas hem lite nya fräscha blommor. Fick me mej en kasse hem me lite av varje.Två nya murgröna-på-båge, några vita blommor, två gröna saker :), å plättar-i-luften. Men ja tyckte murgrönan va dyr; 125 kr för två SMÅ bågar.. Är de inte mer än va dom brukar kosta eller är det den snåla smålänningen som spökar!? :)
Hem å pyntade lite, har fått dille på att sätta ett band tillsammans me en pärla i blomman. Såå duktig är ja på förklara men ni ska få se :)
Nu känns de som om våren iaf är på gång..nästan *står å stampar otåligt* :) Men ja antar att ja inte är den enda i vårt avlånga land som längtar efter vårsolen..

Våra köksfönster









På köksbordet







På vardagsrumsbordet







Måste kila, mannen i huset är hungrig! Haha!
Ha en fortsatt härlig helg!
Många kramar!

29 kommentarer:

Hanna sa...

Så fint!! Riktig vårkänsla!

Själv har jag fortfarande feber...så har inte kunnat handla nå blommor :( Får titta på alla bloggars fina blommor :)

Trevlig lördagkväll!
Kram

Grodmamman sa...

Vad fint du gjort med blommorna. Ibland är det det enkla som är snyggast, gillade dina band med pärlor!:)
Kram

annashusidingtuna sa...

Här har det också inhandlats en hel del vår fina blommor, bra idee att sätta band och pärla ihop så där!
Ha en fin lördagkväll!
Kram Anna

mylovelygrandma sa...

Hejsan! Tack så mycket för kommentaren om hallen. Man får ju göra sitt bästa när man inte bor i sitt dröm hem :P Så fint du har det med lite nytt grönt! Jag skulle med behöva få in lite mer växter nu. Murgröna på båge är ju så fint men jag har en tendens att ta dö på den vilket inte är så kul. Trevlig helg och kram från mig!

K sa...

Såå fina bilder du visar ! ;D trevlig helg kramis /K

Viveka i Bläckhornet sa...

Men rackarns så fint du gjort med blomdekorationen. Ser urfint ut.

Ha en fin kväll

Kram Viveka

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Vad fint du gjort!
Riktigt vårigt :)
Trevlig helg!
Jeanette

Stina sa...

Så fint du har gjort.:-) Fina saker.:-) Kram

Hannis sa...

Åh!Vad härligt med nya blommor.
Vårkänsla av dina bilder(Fantiserar om att våren är bakom hörnet,just nu -17 här...)

Men jag håller med dig.
Det har blivit dyrt att köpa blommor!!

Kram Hannis

Syster vit sa...

Jag har också varit hos blomsteraffären idag. Köpte vita favorit tulpaner. Är det en stege du har i bakrunden, ser fin ut.
Kram
Marina

Interiörboden sa...

Vilken vacker blogg! Hit kommer jag tillbaka.

Vad fint du har gjort med alla blommor!
Jätte fint :)
Älskar verkligen "plättar i luften"!!

Ha en jätte bra helg!
Kram Sandra

Inspiration i vitt sa...

Men oj så fint du har gjort och banden och pärlan var verkligen dekorativt.
Kram/Ingela.

hemtrevnad marie sa...

Hejsan ,och tack för titten hos mig!!
Så fint du gjort, och det var jättevackert med pärlan och banden i blommorna!!
Ha en fin fortsättning på helgen!!
kram

Britt sa...

Jättesnyggt me band och pärlor, kanske att jag "lånar" din ide´...
Kram britt

Marits vita skrin sa...

Vad fint du har i fönstren. Tack för din gulliga kommentar hos mig, vad glad jag blir att du vill länka till mig.

Ha en fortsatt skön söndag.
Kram /Marit

lottens vita och gröna sa...

härligt vårigt! mmm tycker nog med att det var dyrt, köpte tre små för 10 tillsammans, det var ju ett kanonkap, hittar sååå billiga blommor av en som köper det som blir över från årstapartihall, så man vet aldrig riktigt vad han har! ha det allra bäst, varmkram lotten

Färjtorp sa...

Hej!! Vad skoj att du kikade in till mig så jag hamna här!!
Jättesöta blommor du har i dina rum!

Välkommen igen.
Kram Johanna

Vita små hjärtan sa...

Tack va roligt att du hitta till mig. Å då hitta jag till dig.... Mysiga bilder...Kram

Jenny Oak Fae sa...

Jodå...jag har väl haft en hyfsad helg iallafall..!

/Jenny

Frida sa...

Vilka fina växter du har köpt! Det behövs efter att man har plockat bort julen.
Hoppas du får en fin vecka!
Kram Frida

Västbacken sa...

Vad jättefint du gjort. Jag längtar tills det kommer krokusar, pärlhyacinter och sånt hit upp till butikerna.

Ha det bra!

Lotta

nea i det gula huset sa...

Hej du!

Visst är det härligt med nya blommor! Jag skulle också behöva en hel drös med nya men får snällt vänta till lönen kommer! :(
Gillar precis som du pärlor i blommorna..har ett gäng som väntar på att placeras ut..kanske apar efter dig och tar en bit tygband också för det är ju så fint!

På din fråga om jag tävlar. Nope! Jag är alldeles för nervös för det tror jag!
Hubertusjakter är lagom för min smak..ingen direkt press och ingen som studerar en hela tiden!:) Tv var ju och filmade förra året men fick inte med oss..däremot min rumpa vid korvvagenen i pausen! Hhmmm..! Ha ha..

Idag ska slipmaksinen fram här hemma. Antingen ska jag börja med mina sängbord eller så får trappan sig en omgång. Får se vilket som känns roligast!

Kram Nea

Millas hem sa...

Hej!
Tack för titten hos mig!
Fint du gjort på köksbordet!

Kram

Vitt är vackert sa...

Gud så fint! Va fint med sånt där litet band i blommorna! Så enkelt men fint! De på köksbordet var för söta!!
Ja, visst var dörrarna ett fynd. En loppis som sålde ut allt de hade var det. Sånt gillar vi!

Ha det så bra!

Kram Ellinor

Camillas Mitt Ljuva Hem sa...

Blommorna är ljuvliga!!

Ha det bra!
Kramar Camilla

Designe sa...

Så fina blommor och bilder! Läckert med det där "trasslet" som är på de ljusrosa blommorna! Kram :)

Levindas Värld sa...

Tjoho!

Tack för titten hos mig :)

Åh va härligt ljust och vårfint du har det hemma med fräscha och vackra blomster!

Ha det gott!

MiaMaria sa...

Hej!

Ja det blir väldans tomt när julen är borta så lite nya blommor behövs...fast jag tycker att det är lite dåligt med blommor på marknaden nu och så är de ju så dyra denna årstid....jag brukar köpa murgröna fast jag binder upp dem på båge själv så lite billigare blir det.......för de får ju så lätt spinn mina Murgrönor...byter dem ofta...

Så vackert du har arrangerat dina blommor!!!

Ha´en bra vecka!
MiaMaria

Eddan sa...

Vad mysigt du har det :-)!

Tack för kommentaren inne hos mig. Visst ser hon ut att ha det mysigt uppe på garderoben lilla Kajsa. Hon hoppar på den vita byrån och sedan upp på garderoben. Hon blir 17 år i år så hon är ingen ungdom längre men fortfarande smidig. Garderoben är enda stället där hon får vara ifred från kattungen Boris. Det är väl bara en tidsfråga innan han också klarar att ta sig upp dit ;-)!

Må så gott!

Kram från Anette