onsdag 21 januari 2009

Julklappar och inköp

Hej alla därute!

Hoppas ni har haft en bra start på veckan! Som så många andra har min vecka börjat med jobb, men efter en sån skön å lugn helg var det rätt gott å komma igång :)

Tack för era kommentarer hos mej, tror det va rekord den här gången :) Nä skämt åsido, de är ju inte antalet som är viktigast utan allt härligt å positivt ni skriver! Man blir glad i hela kroppen :) TACK hörrni!!

Idag blir det inga blommor utan tänkte visa två julklappar som ja fick av min mamma i julklapp! Underbara ljusstakar i fattigmanssilver som är rätt maffiga.. Tycker verkligen jättemycket om dom! Just nu står dom på en hylla i vardagsrummet.

Fina va?


På mellandagsrean köpte ja två ljusstakar i fattigmanssilver på Hemtex. Såå bra pris; två stycken för 149 kronor! Det var ja väldigt nöjd med! Ni vet ju hur mycket en ljusstake kan kosta..
Men ni får bara se en och en halv ljusstake :) Som ni kanske läst har vi ju två katter.. Å katter ska ju alltid å klättra å gå där dom inte ska va eller hur!? Ja hade ställt dom på murstocken å sen hör ja bara hur en ljusstake faller mot golvet å går i tusen bitar... aaaaah j-kla katt!! Men saken va den att den gick sönder på "rätt" ställe, så nu fattas det bara en ljuskopp i rätt storlek.. Inte lika snygg som den va innan men den går ju ha framme iaf..







Måste bara visa er ytterligare ett inköp som ja gjorde förra veckan. Ja va inne på Mollys Hus å köpte en kedja med små stjärnor å som man kan sätta upp kort å dylikt. Ja ni vet nog vad ja menar. Jag har sett såna hos många av er, å nu har ja en egen :) Men ja har inte piffat så mycket än. Nu hänger det bara några hjärtan å ett kort på min sambo som bebis :)







Nästa gång visar ja er några fler inköp :)
Nu måste ja sluta, dags att åka till jobbet..

Ha de bra så hörs vi snart!
Kramar från mej!

34 kommentarer:

Cilla sa...

Vilken vacker kedja, så fint det blev. Kul att du tittade in hos mig.

Ha en bra vecka

Kram Cilla

Butik Östergården sa...

Visst blir man glad att så många lämnar kommentarer jag hade också rekord i mitt senaste inlägg. Fast det är som du skriver inte mängden som räknas utan vad det står som är det viktiga. Man man blir ändå lite glad. Gillar dina maffiga ljusstakar. Och din kedja var också väldigt vacker.
Hoppas du får en härlig dag!
Kram Helen

annashusidingtuna sa...

Det var verkligen fina julklappar, tur att den gick att laga!!
Visst är det kul att få respons på det man skriver och visar, men håller med dig om att det inte är antalet som räknas utan mer innehållet av responsen.
Kram Anna

Hannis sa...

Vilka fina ljusstakar!!!
Hade du inte skrivit om kattolyckan hade jag inte fattat att det var en halv=))

Tycker det var fint piffat på kedjan.
Kransen..Har du gjort den själv??
Fiiin!

Kram Hannis

Britt sa...

jag tyckte att det var snyggt med ljusstakar i två höjder. hade aldrig sett att den var trasig om du inte sagt det... :-)

Vilken söt krans, är det lingonris? som du har gjort själv, eller?

Kram britt

IKT i min vardag sa...

Om du inte hade sagt att ljusstaken var av så hade jag aldrig märkt det ;) Tur i oturen hade du där.

Den är jättesöt den där kedjan, är själv väldigt förtjust i allt med stjärnor på ;)

Kram

Hanna sa...

Härliga bilder!!
Älskar ljusstakar i fattigmanssilver :)

Ha d gott!
Kram Hanna

Skomakartummen sa...

Jag hade inte märkt att den var trasig om du inte sagt något, det vart snyggt med två olika höjder. Mycket fint du bjöd på kram sari

Hanna sa...

Åh, nej huvva... inte färdigt på långa vägar :) Just nu står det o torkar upp, bara.. blir ganska fuktigt av så mycket sand.
Nä, törs inte ens drömma om ett datum, då det e klart :)
Vi har bestämt för o ta det lite lugnt med källaren..inte ha för bråttomt, så det verkligen blir som vi vill ha det... Får väl se om vi lyckas :P

Kram Hanna

Fru Ekenstedt sa...

vilken otrolig tur du hade att den gick av på rätt ställe. hade aldrig tänkt på att något var fel om du inte skrivit det. ser bara ut som en stor och en liten ljusstake. :)

Butik Östergården sa...

Hej igen min Vän!
Jag har något till dig!
Kram Helen

Vita små hjärtan sa...

Vad fint.....kram

Inspiration i vitt sa...

Dina ljusstakar var såå fina och kedjan med , den är så användbar och man kan byta saker i den ofta.
Kram på dig/Ingela.

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Vad fina ljusstakar i fattigmanssilver!
En ny kedja skulle jag vilja ha..ler
Kram Irene

Malmkakan sa...

Vackra bilder du visar! Jätte fina ljusstakar du fick i julklapp och de du fyndade på hemtex ( rackarns katter ). Har själv en hemma men han är så gammal så numera gör han inte så mycket väsen av sig...

Kram cecilia

LOPPISLIV sa...

Jag har också fyndat några fattigmansljustakar på hemtex precis som du :-) De är ju så fina, kan nästan inte få nog av dem...Att den ena var sönder hade jag inte sett om du inte skrivit om katten som råkade välta ner den, vilken tur ändå att du kan använda den ialla fall. Ha en fin helg. Kram Paula

mylovelygrandma sa...

Hej! Tack för kommentaren:) haha bilden är lite sne (nä mycket sne) men är det inte ovanligt svårt att fota hörn och speglar? eller är det bara jag?Vilka fina julklappar du fått! Funderade på en sak.. vad jobbar du som? Trevlig helg! Kram kram!

"M" sa...

Vika fina saker, vill ha alltihopa...är ju lite
galen i silver å framför allt fattigmanssilver...kram

In my house sa...

Heeeeej... Åååå jag älskar dina små hjärtan som hänger i hörnet,,, jaaa allt de andra med.. Men min blick fastnade på hjärtanen... =)

Ha en mysig helg! kraaam josse

nea i det gula huset sa...

Hej du!

Ha ha..känner igen det där med J*la katt!
Men jag tycker att din ljusstakar blev fina iaf! Uppfinningsrikedom och att kunna se lösningar! :)
Jag hade liknande ljusstakar som dig men mina gick i tusen bitar efter att ha blåst ner i plattorna på uteplatsen! :(

Kedjan och dina andra ljusstakar är verkligen superfina!

Nu ropar dottern att hon är hunrig!
Ha en underbar helg!
Kram Nea

Designe sa...

Superfina ljusstakar och tur att den trasiga går att använda ändå!..
Jättefin kedja oxå!
Trevlig helg! Kram :)

Annas skattkammare sa...

Hej! Tack för din kommentar inne hos mig. Kul att hitta dig också. Fint du har!
Ha en trevlig lördagkväll!
Kram /Anna

♥ Anna Wais ♥ sa...

Hej på dig!

Vad roligt att du hittade till mig! Och tack för din fina kommentar =)

Jättefint du gjort med hyllan! Det är nånting sånt som jag funderar på att göra i sovrummet, på den hyllan som vi ännu inte köpt =) haha

Jätteläckra ljusstakar och läcker kedja! Gillar hjärtat som du hängt upp, har likadana hemma som händer runt om i lägenheten.

Kram på dig och ha en superbra helg!

Kram

Anna

gamla skolan sa...

Hej ! Självklart får du länka och jag gör gärna samma sak . Du har en jättefin blogg och jag läser gärna mer en annan dag !! Så jag återkommer ! Kramar Susanne / den gamla skolan

Hanna sa...

En skön söndag, önskar jag dig :)
Kram Hanna

Vitt är vackert sa...

Ååå vilka fina saker!! Ljusstakarna är såå fina. Är ju verkligen fint med fattigmanssilver. Tycker inte det gör nåt att den ena du köpt är sönder. Det tänker man inte på. Å kedjan- så fint!!

Ha en bra söndag!

Kram Ellinor

Marie sa...

Fattigmanssilver är så fint! Vilken tur i oturen att ljusstaken gick av på rätt ställe. Här hemma har vi ingen katt men en klåfingrig 2-åring, har hänt att en hel del saker åkt i golvet här också.

Ha en bra vecka!
Kram Marie

VIT och PASTELL sa...

Jättefina ljusstakar! Vilka fina blommor du köpt. Jag behöver oxå införskaffa lite grönt hem.

Kram Maria

MiaMaria sa...

Hej!

Vilka fina bilder du visar!

Ljusstakarna fyndade jag också.....

Blev ju bra trots katten hade ner den i golvet...charmigt....

Ha´en bra vecka!
MiaMaria

Nostalgi och Rosor/ Linda sa...

Hej hej vännen!!
Jag har något till dig inne hos mig...
Kram kram Linda

mylovelygrandma sa...

Åh ja! cupcakes! så gott! Haha men mina var inte riktigt lika fina som Leilas när jag försökte mig på det. Krävs nog viss träning för att få dem så fina tror jag:) Vad kul att jobba som personlig assistent! Skulle med vilja jobba med något inom inredning men de utbildningarna växer inte direkt på träd. Dock finns det ju så många jobb som man knappt visste fanns. Jag har hittat en utbildning till dekoratör som jag ska försöka söka till så får vi se hur det går. Hoppas du har en mysig kväll!! Kram kram från mig!!

Mitt vita hem sa...

Jättefina ljusstakar, måste åka en sväng till Hemtex, jag behöver fler ljusstakar och fler handdukar. Du har en jättefin blogg, var stolt över den!!
Kram Heidi

Camillas Mitt Ljuva Hem sa...

Så mycket vackert du visar...fattigmanssilverljusstakarna och kedjan...jag vet allt om detta katt-krossande...grrr...ett tips! Jag brukar sätta en bit dubbelhäftande tejp under vaser och ljusstakar som står "farligt" till!

Ha det gott!
Kramar Camilla

Millas hem sa...

Fint det var med hjärtat och fotografiet!
Kram