tisdag 13 januari 2009

Nu är julen borta!

Hallå!

Hoppas ni alla har haft en bra helg å en bra start på veckan! MIn helg va fylld me jobb men ja har varit ledig både igår å idag så ja har haft tid för både städning å pyssel. :) Nu har julen åkt ut å ja måste säga att de va ganska skönt! Tänk va man har längtat efter julen, va man har pysslat å grejat men ändå är de så skönt å plocka ner allt, slänga ut granen å alla julblommor. Märkligt egentligen.
Så fort allt va borta blev det ilfart ner till handelsträdgården (för visst blir det tomt?) å hem me en kasse nya fräscha blommor! Å en knippe tulpaner förstås :) Va ja köpt mer för blommor får ni se i nästa inlägg..

Förutom storstädning så har det ju blivit lite pyssel. Bland annat på hyllan i köket, blev ett fint stilleben tycker ja. En kaffekopp med fat som är köpt på loppis å i den satte ja en blomma från en halvdöd julgrupp :) Två ljus med snöre om, tillsammans med ett litet hjärta i fattigmanssilver (tack mamma för dom!). En gammal bok fick också va me. Ja är nöjd.









Nä nu ska ja städa det sista innan Bygglov börjar på tv! De ska ni väl kolla på?
Tack för alla fina kommentarer, kändes så kul att ni ä glada att ja ä tillbaks :) För de ä ja också!

Ha en skön kväll!
Stor kram!

22 kommentarer:

Viveka i Bläckhornet sa...

Hej!

Det blev ju kanonfint på hyllan. Så fint att plantera i en kopp.
Tur att du påminde om bygglov annars hade jag fastnat här i kväll...

Kram Viveka

Britt sa...

åh, va gulligt!
Nu har våren flyttat in.

Kram britt

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Vad fint!
Du får verkligen till det där lilla extra!
Kram Jeanette

annashusidingtuna sa...

Fint stilleben du har gjort!
Missade tyvärr bygglov i kväll för jag jobbade då....suck
Kramar Anna

me and alice sa...

Hej!
Vad fint det var att plantera i en liten kopp!!!
Du undrade om vår besöksräknare!?
Nu var det ju ett tag sen jag skaffade den. Kanske finns det bättre varianter nu, men vår kommer i alla fall från en sida som heter susnet.com. Jag fick hjälp med min eftersom jag inte är så haj på datorer...
Kram Susanne

Butik Östergården sa...

Vad mysigt att plantera i en kopp!
Så fint du fått till det. Det är klart jag skall titta på bygglov det missar jag inte gärna. Vem kan motstå Mattes leende!
Kram Helen

Hannis sa...

Du kan då vara supernöjd med det arangemanget!
Jättefint!

Kram Hannis

Hanna sa...

Superfin vår-stilleben =)

Ha d gott!
Kram Hanna

Lallis - liv och leverne sa...

Oj vad fint!
Kram Lallis

Vit Gladiolus sa...

Meeen så gulligt med blomman i koppen! Du har jättefint!!
Kram

Gammalt o nytt 1:12 sa...

Det blev ju kanonfint på hyllan.
Kul med blomma i kopp.
Kram Irene

drömmen om vitt sa...

Hej hopp! vad fint stilleben det håller jag med om, jag har också sådana hjärtan visst är de fina.
Trevlig helg!
Lotta

Frida sa...

Tackför din kommentar! Vilken söt kopp, det blev jättefint med blomman i.
Kram Frida

K sa...

Tack såååå mycket för din gulliga kommentar blev såå glad ska du veta !
Jag blir nog kvar iallafall ett tag till!
FINA BILDER !!! ha en trevlig helg ;D /Kram k

In my house sa...

Åååå, så sött å mysigt!!! och härligt trots allt att Julen är utstädad,,, nu vill man bara ha vår och gärna sommar!!!!

Ha en mysig helg! Kraaam josse

Vitt är vackert sa...

Å va gulligt. Koppar är så söta att plantera i. Visst är det skönt att få slängt ut julen. Hur mysig dne än må vara innan, lika skönt är det att bli av med den efteråt.

Ha en skön helg!

Kram Ellinor

Anonym sa...

Så sött med blomman i koppen!
Självklart får du länka! :)
/Kajsa

Hanna sa...

Tack för gulliga kommentaren :D

Trevlig helg till dig med!
Kram Hanna

Flisan - Alldeles Vardagligt sa...

Så fint, hörru!

Jo, filmen... Jag tyckte faktiskt om den och jag fick bara rysningar av herr C's grimaser en endaste gång *S*

Trevlig helg!!

Kram
Flisan.

nea i det gula huset sa...

Vilken otroligt söt kopp du har planterat i! Och det blev ett jättevackert stilleben!

Skönt att du är tillbaka. Har ju verkligen fastnat för din blogg så jag hann sakna inläggen! :)
Länkar dig..bara så du vet!

Kram Nea

Vitt och blandat sa...

Hej svejs - jag har ordnat en liten tävling där man ska gissa filmcitat, var gärna med och vinn en vacker spegel!

Kramar/Anneli

nea i det gula huset sa...

Hej hej!

Jo..en häst har jag och det räcker väldigt bra! Har knappt tid till honom så fler hade aldrig gått! Han är ett halvblod/fullblod som blir 8 år i år. Har haft honom sen han föddes så det är min "lilla" bebis! :)Har du häst?

Gardinerna ja..visst är dom underbara! Jag bara ÄLSKAR dom! Dom kommer från min mammas butik "Kudde&Kandelaber" i Lomma och är från Miljögården!
Mamma har ingen nätbutik ännu men vill du köpa ett par så skickar hon gärna! Hon har pg och så. Två längder kostar 595kr och frakten blir 39kr. Det finns hissgardin i samma serie oxå!
Så om du är intresserad så bara säg till! :)

Nu får jag hoppa i stallkläderna..det är mockning och skogsridning på schemat idag! :)

Kram Nea