tisdag 1 december 2009

Julpyssel

Hej!

Hoppas ni hade en härlig första advent! Här hemma va det full rulle så dagen bara flög iväg, men mysigt hade vi! :)
Idag har det kommit lite snö, täcker knappt gräsmattan men det är ju så mysigt! Nu börjar det kännas att det snart är jul! På söndag blir det en sväng till Ullared, så hoppas de flesta julklapparna är klara på måndag :) Men om ja känner mej själv rätt så blir det säkert en massa annat än just julklappar..

Idag tänkte ja visa er lite pyssel som mestadels består av sånt ja hämtat ifrån skogen, det finns mycket användbart där :) Det blir många bilder idag men det hoppas ja bara ni tycker är roligt!
Har gjort två kransar av lingon- och blåbärsris, den ena pyntade med jag med två vita "snöflingor". Den andra hängde jag bara upp med ett rött band, enkelt men fint tycker jag. Många gånger är ju det enkla det finaste..





Tog in en liten gran som jag satte i en gammal zinkhink å la i en ljusslinga, så mysigt tycker jag det blev!





På bordet vid soffan tog ja in lite granris å la på en silverbricka. Två kanelstänger med ett band å en tråd med pärlor blev ett fint stilleben. Blomman ska bytas ut snarast, ä lite tunn :)





I "blomkorgen" på köksbordet byttes den halvvissna höstglöden ut mot härliga vita hyacinter! La lite mossa i botten å la även där några kanelstänger. Juligt å härligt :)





Ha en härlig vecka!
KRAM å roligt att ni kikar in!!

10 kommentarer:

me and alice sa...

Hej!
Åh vilket fint pynt du gjort!
Precis vad jag gillar också!
Kul att du vill vara med i min utlottning!
Lycka till!
Kram Susanne

Anonym sa...

Å va fint du gjort!

Kram Linda

Ljuva lantliv sa...

Hej och tack för din värmande kommentar hos mig! Självklart får du länka till mig! Ska kika runt och njuta av dina fina bilder! Kram Anna

Ellinor sa...

Va mysigt du gjort
Ellinors Hus

Janne sa...

Så koselig blogg du hadde:)

Ønsker deg en fin fin helg..

Klem fra Norge:)

Britt sa...

va mysigt och juligt du har gjort det! Kransarna var jättefina!

Kram Britt

nea i det gula huset sa...

Hej hej!
Hur gick det på Ullared? Var där mycket folk?

Vad fint du har pyntat. Det ser sååå mysigt ut. Gillar särskillt granen med ljusslingan! Mys mys!

Ha en fin vecka!
Kram Nea

Bittan sa...

Vilken fin blogg du har och när jag såg bordet blev jag helt sjuk ; ) Återkommer

Anne sa...

Hej!
Vad fint du har gjort - mysigt vackert pyntat!

Vilken fin toppstjärna i zink - blev förtjust i dne direkt, men det blir spira i vår gran :)

Kram Anne

Sanna sa...

Vilket underbart hem och vilka fina pyssel :) Jätte mysigt.

Kramar och god jul från Sanna