tisdag 7 april 2009

Årets första pellis!

Hej på er!

Vilket väder vi har och har haft!! Nu måste väl ändå våren kommit för å stanna? Iaf här i Småland :) På grund av det härliga vädret, ja man har ju jobbat me :), har tiden framför datorn varit minimal den senaste veckan! Har knappt tittat på datorn, så därför har bloggandet hamnat rätt långt ner på prioriteringslistan. Men nu gick solen i moln å då hinner ja ju med ett inlägg, haha!

Vårkänslorna spirar för fullt å lusten att köpa nya blommor (både inne och ute) är stooor! När ja va en snabbis på handelsträdgården kunde ja inte motstå denna underbara rosa pelargon! Kändes nästan som om de va sommar för ett ögonblick :)











Även igår blev det en sväng till handelsträdgården men va ja köpte får ni se i nästa inlägg! Måste hinna ta kort först. Men fint blev det kan ja lova! :)

Hoppas ni har de bra därute!
Sköt om er!
KRAM!

13 kommentarer:

hemma hos lilla mej sa...

Visst är det väl helt underbart hoppas att det är våren som kommit för att stanna.Säsongens första pelargon ,ja det är någonting visst.Ja man vill ha hur mycket blommor som helst nu både inne och ute.Ha en mysig tisdag kramizz~~~~RITA~~~~~.

Viveka i Bläckhornet sa...

Åhhh jag vill också köpa pelisar...längtar så tills jag kan börja påta i trädgården men för oss här uppe är det länge kvar. Det snöade imorse...

Kram Viveka

Evelina sa...

Ja,visst har vi det underbart här i Småland =).. Jag håller med, det är så mycket man vill göra när solen tittar fram så man hinner inte med blogglivet.. Kram Evelina

Västbacken sa...

Pelargoner är en av mina favoritblommor.

Härliga bilder!

Lotta

Grodmamman sa...

Här hoppas jag komma iväg imorgon och köpa lite blommor till utekrukorna. Har inte hunnit och nu längtar jag verkligen!
Här har våren också kommit, fast imorgon säger de att det ska regna.
Kram

Britt sa...

Pelargoner står högst på min lista, vi får väl se när det blir dags!

Jättefint du har gjort!

Kram britt

Träningsvärk Med Jeanette sa...

Så vacker!
Håller med , det blev lite sommar feeling där :)
Har inga pelargooner, ännu.
Men snaaart!!!
Jeanette

nea i det gula huset sa...

Hej du!
Jag hann bli lite orolig för att du skulle ha övergett bloggen där en stund! Nu kan jag andas ut!:)
Visst är pelargoner helt underbara! :) Det är så mycket sommar i den blomman!
Din ser helt ljuvlig ut! :)

Kram Nea

annashusidingtuna sa...

Pelargoner ger en verkligen vår och sommar känslor.
Kram Anna

Lantligt i stan sa...

Vilken vacker pelargon! Jag ska nog också införskaffa några sådana till köksfönstret framöver. Vädret här har varit grått och trist idag och nu på kvällen har det regnat! Vill verkligen ha ett finare påskväder!
Ha en trevlig påsk!
Kram Anki

Anna sa...

Vilken underbar pelargon. Så vacker. Jag har precis själv fått upp ögonen för denna vackra blomma.

Kikar in här första gången och måste säga att du har en väldigt trevlig blogg! Hit kommer jag gärna tillbaks!

nettans lantliga hem sa...

GLAD PÅSK!
Kram Nettan

Anne sa...

Pellisar är sommar - jag har ett gäng som alltid bor inne, så jag kan ha sommar jämt! (inne i alla fall, fniss)

Jättefin var dne du köpt, nyfiken på att få se de andra grejorna du köpt!

Kram Anne